niedziela, 15 czerwca 2014

Tani dentysta prywatny gabinet czy państwowy. UWAGA na prywatne gabinety

Generalnie najlepiej zrobić zdjęcie panoramiczne zębów w prywatnym gabinecie.
 Koszt ok. 50zł. Z tym zdjęciem udać się do państwowego denstysty. Koszt plombowania to od 70-100zł. Dentyści pracujacy w państwowych gabinetach nie są źli. Dziś po wizycie w prywatnej klinice zamiast plombowania wcisnęli mi piaskowanie+usuwanie kamienia+ fluoryzację zębów zamiast konkretnej roboty.

EDIT: ważna uwaga od dentysty z publicznego gabinetu. Nie wolno odkamieniać zębów i poddawać ich działaniem kwasów jeśli nie zostały wyleczone wszystkie zęby i jeśli nie zostały zabezpieczone lakierem odsłonięte szyjki! Zatem w prywatnym gabinecie osłabili mi zęby! Po dwóch tygodniach kamień na nowo się pojawił i moje 200zl poszło się....


Od razu poinformowano mnie, że przy następnej wizycie będziemy używać "tych lepszych" kompozytów czyli cena z cennika 120zł za plombę już nie będzie obowiązywać. Wszystkie plomby wg zdjęcia, które były robione "prywatnie" w państwowych placówkach były bardzo dobrze wykonane więc? Jeśli uda ci się otrzymać właściwy dla siebie termin w państwowej placówce nie bój się leczyć w niej zębów. Prywatne kliniki/gabinety nie są złe jednak żeby zarobić na siebie muszą zaoferować ci coś ekstra na co niekoniecznie może cię być stać.

Jeśli chcesz w prywatnym gabinecie naprawiać jedynki wybierz lekarza od dentystyki estetycznej a nie poprostu dobrego poleconego dentystę. Każdy dentysta ma swoją specjalizaję. Jeden jest dobry w wyrywaniu, jeden w leczeniu kanałowym a inny jest dobrym estetykiem. Koszt plomby wysokoestetycznej w prywatnym gabinecie to 130zł. Jeśli trafisz na dentystę kanałowego wszystkie zęby będzie leczył kanałowo, estetyk wstawi ci kilka plomb w jedynkach, bo tak ;)


Wcześniej przed ciążą kilka lat temu miałam na każdym styku od dwójek i jedynek założone plomby. Po ciąży jak się rozszczelniły musiałam je wymienić. Tylko teraz już nie wiem czy musiałam, czy mi wmówiono bo trzeba. W państwowym nie doszukali się próchnicy, w prywatnym aż 6.


Z wyrywaniem zębów jest niestety kłopot. Przynajmniej w moim mieście. Kiedy byłam w ciąży posypała mi się 8-ka. Wyrywanie jest tylko możliwe w trzech gabinetach państwowych. W dwóch skończyły się  fundusze. W jednym aby móc skorzystać należało stanąć w kolejce od godziny 8:00 i tylko pierwsze 4 osoby mogły skorzystać z zabiegu. Bycie w ciąży nie zwalniało z kolejki. Można było więc codziennie czatować na swoją szansę i jeździć z jednego końca na drugi koniec miasta.

Prywatnie? W ok. 10 gabinetach odmówiono mi zabiegu ze względu na ciążę. W jednym po delikatnej wymianie zdań (nie mówiłam, że jestem w ciąży i zjawiłam się w wyznaczonym terminie) wykonali usługę. Koszt: 200zł


Po co zdjęcie panoramiczne: widać na nim dokłanie, które zęby nadają cię do zwykłego plombowania, a które do leczenia kanałowego. Czasem może się wydawać, że mała plomba wystarczy a za moment cały ząb będzie do wyrwania.

Dlaczego państwowy lekarz jest lepszy? Powie konkretnie co jest do roboty. Prywatny każdą odsłniętą szyjkę zębową będzie chciał ci plombować. Każda taka ingerecja to uszkodzenie konstrukcji zęba. Chyba wiesz co się dzieje kiedy bóbr podgryza konar?  W państwowym gabinecie od razu mi powiedzieli pod żadnym pozorem nie ruszać szyjek jeśli nie wdała się w nie próchnica. Tak na marginesie w państwowym w trakcie ciąży wyliczyli mi 2 zęby do naprawy i ósemkę do wyrwania. W prywatnym wydałam już 400zł na wyrwanie ósemek, 200zł na czyszczenie zębów, 2 razy po 260zł na wymianę plomb w jedynkach i jeszcze w jedynkach chcą plombować odsłonięte szyjki, ktorych normalnie nie widzę i dodatkowo 16 odsłoniętych szyjek w innych zębach :)

W państwowym dostałam termin. W trakcie wizyty wyliczyli mi dokładnie tak jak w trakcie ciąży 2 zęby do plombowania ale nie pilnego. Zaplombowali raz dwa. Zapytałam o szyjki. Pani powiedziała, że nie mam odsłoniętych. Widzi tylko jedną, którą mi zalakieruje bo jest za mała na plombę. Pytałam o jedynki, które w prywatnym gabinecie, chcieli mi plombować. Pani odpowiedziała, że to jest źle wyczyszczony osad i wygląda jak próchnica. Wyczyściła mi szczoteczką.
W prywatnym gabinecie leczą zdrowe zęby?

To nie był jedyny przypadek prywatnego gabinetu gdzie chcieli mi leczyć zdrowe zęby. Już 3 razy byłam w prywatnych gabinetach i za każdym razem coś dodatkowego chcą plombować co jest zdrowe! Mojemu bratu w ten sposób załatwili połowę zębów. Plombowali zdrowe zęby po kilka razy aż były tak słabe, że nadawały się jedynie do wyrwania. Już wiadomo dlaczego Polacy mają najwięcej ubytków w Europie i najgorzej zachowane zęby!


Pozdrawiam
Mama Tester

1 komentarz: