piątek, 21 lutego 2014

Szczepionka PENTAXIM 5 w 1 czy Infanrix Xexa 6 w 1? Cena, opinie

Po 6 tygodniach od narodzin córki nastał czas na szczepienie. Lekarz proponował mi szczepionkę Infanrix Xexa 6 w 1. Czytając opinie na np. bangla.pl stwierdziłam, że nie podejmę ryzyka i wybiorę mniejsze zło czyli Pentaxim 5 w 1.  Pierwsza dawka nie przyniosła, żadnych efektów ubocznych. Druga między 3-4 miesiącem życia również. Na szczęście. Lekarz poinformował mnie, że gdyby coś się złego działo: gorączka, należy podać paracetamol w czopkach. Odpukać, na razie nie był potrzebny. 

Ceny szczepionki wahają się od 90zł-140zł. Za pierwszym razem kupiłam w Aptece DOZ za 120zł myśląc, że zrobiłam interes życia ;) za drugim razem lekarz polecił mi Aptekę HYGIEIA i tam kupiłam za 92,47zł.








Różnice:
Infanrix jest szczepionką, szczepienia pierwotnego i uzupełniającego dzieci przeciw błonicy, tężcowi, krztuścowi (kokluszowi), wirusowemu zapaleniu wątroby typu B, poliomyelitis  (polio) i zakażeniom wywoływanym przez Haemophilus influenzae typu b.

Pentaxim, zapobiega zachorowaniom ma błonicę, tężec, krztusiec i poliomyelitis (polio), jak również zakażeniom wywołanym przez Haemophilus influenzae typu b.
Dodatkowo przy wyborze Pentaxim w 6 tygodniu na koszt NFZ dziecku podawana jest druga dawka szczepionki przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B.


Edit: 3/04/2014
Byłam umówiona na szczepienie do przychodni. Lekarz poinformował mnie, że Pentaxim został wycofany i że zaszczepimy dzisiaj Infanrix-em. Zagwarantował, że jest to bezpieczna szczepionka.  Powiedział, że nie możemy czekać na Pentaxim bo dziecko jest za małe. Miałam wyjście? Kupiłam, zaczepili mi dziecko i jakie zauważam różnice.
Nie ma różnic, żadnych efektów ubocznych, nic. Ważne by lekarz zachował ostrożność i nie szczepił w przypadku wątpliwości gdy dziecko nie jest w pełni zdrowe. Różnica jest jedynie w cenie.


Edit 2: 3/04/2014
Na dziś miałam umówioną wizytę jak już pisałam. Na tej wizycie lekarz wypisuje receptę. Idę do apteki  mieszczącej się w tym samym budynku. Pani zanim mi sprzedała, obdzwoniła 4 hurtownie czy mają Infanrix (tą, szczepionkę, którą miała i którą mi sprzedała później, była zarezerwowana dla innego klienta).  W 3 nie było, w czwartej zarezerwowała za 178zł??? No tak jak nie ma innych to można windować ceny.

4/04/2012 na drugi dzień po zaszczepieniu
8:00 wybudziła się, uśmiecha się, podaje jej smoczek zayspia (tak jak zwykle)
9:00 obudziła się i jemy pierwszy posiłek. Już jest ok. Nie ma wysypek, zmian skóry, dziwnych zachowań, płaczu.


Ciekawa jestem dlaczego wycofano PENTAXIM z datą 04/2015 skoro właśnie szczepionkami z taką datą była wcześniej szczepiona i nie było żadnych ale to żadnych efektów ubocznych.

Pokusiłam się na zestawienie składników Pentaxim vs Infanrix Xexa.

b.d. oznacza brak danych.

Edit 1/12/2018
Dla niedowiarków, że szczepienie nie jest złe polecam z humorem obejrzenie filmiku:
Szczepienia - Make Poland Great Again

Pozdrawiam,

Mama Tester

14 komentarzy:

  1. 26 lutego 2014 byłyśmy u lekarza na drugie szczepienie Pentaximem (5w1). Okazało się, że w przychodni nie ma szczepionki, nie ma też w hurtowniach, w aptece powiedziano mi, że została wycofana. Oczywiście nikt nie mówi dlaczego, czy seria, czy w ogóle. Po Infanriksie (5 w 1, nie 6) temperatura była tak samo podwyższona (37,6), ale nóżka nie była spuchnięta i miejsce wkłucia nie było tak zaczerwienione (1 cm średnicy).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Apteki, hurtownie bardzo często nie mając produktu a chcąc go sprzedać proponują zamiennik. Informują klienta, że coś zostało wycofane i proponują coś co mają na stanie. Klient bardzo często zdezorientowany, ponieważ chce coś "na już" kupuje zamiennik. Pentaxim nie został wycofany ze sprzedaży, mógł się skończyć na stanie i należałoby na niego poczekać ale do tego czasu wpływy ze sprzedaży byłyby zerowe. Wycofana seria dotyczy roku 2009 http://www.forumekspert.pl/index.php?/topic/1276-sprawd%C5%BA-czy-twoje-dziecko-nie-zosta%C5%82o-szczepione-wycofan%C4%85-szczepionk%C4%85/

      Usuń
    2. dla informacji http://www.stopnop.pl/images/PDF/infanrix%20hexa.pdf

      Usuń
  2. 26 marca moja córka też miała mieć trzecią dawkę pentaximu, ale już był wycofany. Pediatra zaleciła czekać do 1,5 miesiąca, powiedziała, że jest to jeszcze bezpieczny okres. Jeśli w tym okresie nadal nie przywrócą to powiedziała, że będzie musiała zwrócić się do kogos kto jest jeszcze nad nią, co z tym przypadkiem zrobić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma Pani bardzo mądrą lekarkę (w pozytywnym sensie).

      Usuń
    2. Bardzo mi przykro, że musisz widzieć jak twoje dziecko cierpi, oraz z tego powodu, że decydujesz się ponownie na zadawanie cierpienia swojemu skarbowi. Aż się popłakałam, gdyż sama mam małe córeczki (2 lata i 4 miesięczną), miałam też jeszcze jedną córeczkę, niestety zmarła w wieku 22 miesięcy po podaniu szczepionki.

      Usuń
  3. Czemu mama tester nie testuje na sobie szczepionek? Czeka aż dziecko po kolejnej szczepionce i po kolejnym NOPie umrze , a Mama wtedy będzie mogła napisać godzina 19.05 dziecko przestało oddychać. Koniec testowania

    OdpowiedzUsuń
  4. Kobieto,zostało ci jeszcze do przetestowania sporo szczepionek.....proponuje,abys resztę,jednorazowo sobie zaaplikowała.....poczytaj o "dobrodziejstwach " szczepionek,moze obudzi sie w tobie instynkt macierzyński??

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje dziecko miało poteznego NOPA .Gratuluję w tej chwili ogromnego poczucia humoru .Moje dziecko miało takie 3 NOPY. Nie ominęły nas bezdechy ,paraliż i spektrum autystyczne (Zespół Aspergera) .... Strasznie mi szkoda twojego dziecka ,bo cierpiało ,sama mówisz ,że wyła z bólu ,była niespokojna i odpłynęła -nie było z nią kontaktu ....W takiej sytuacji został uszkodzony mózg i to jest właśnie tego efekt .Teraz nie ma skutków ubocznych widocznych ,ale nie wiadomo co będzie potem ....Radzę się zastanowić ,zanim po raz kolejny zaszczepisz dziecko ....

    OdpowiedzUsuń
  6. szkoda mi twojego dziecka. jak umrze zrobisz sobie nowe do testów? krzywdzić własne dziecko, fajnie ci? fenolem potraktuj, zobaczysz jakie fajne rzeczy sa po tym ;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Po takich powikłaniach więcej nie zaszczepisz dziecka rozumiem?

    Nas namówili na pentaxim bo taki bezpieczne, i na pewno nic się nie stanie, mimo zgłaszanych wątpliwości namawiali i kupiliśmy. i się zaczęło. po drugiej dawce drgawki, które się ciągnęły ponad rok. po za tym napięcie mięśniowe, brak kontaktu, bezdechy, nieutulony płacz itd, itd. oczywiście wmawiali nam, ze to nie wina szczepionki, ze przypadek, ze to się zdarza raz na miliony. Problem w tym, ze to się zdarza często. Mam dla Ciebie post a w komentarzach mnóstwo linków, puki dla Twojego dziecka nie jest jeszcze za późno. http://annaonopiuk.blogspot.com/2014/08/wiejskie-klimaty-nie-tym-razem-cos.html
    co do wycofania szczepionek chodzi o serie a nie o daty ważności. wycofania między innymi 7 serii meningo i innych maja związek, ze śmiercią dzieci w Czechach i Niemczech. Do tego mam informacje, ze kilkoro dzieci i nastolatek leżą obecnie w szpitalach z paraliżami nóg (szczepieni ledwo dzień przed lub kilka dni przed paraliżem) oczywiście lekarze twierdzą, ze to przypadkowy przypadek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Następnym razem proponuję rozpocząć test na sobie i tatusiu. podaj sobie wszystkie zaległe szczepionki oraz zalecane i to wszystko w jeden dzień.... biedne dzieciątko, wije się z bólu a mama dalej faszeruje chemią..... ręce opadają...pediatra pewnie nawet nie wie co to NOP i nic nie zgłosiła....

    OdpowiedzUsuń
  9. Matko Boska! Kobieto zastanawiasz sie dlaczego wycofali szczepionke zamiast po powiklaniach ktore wystapily u dziecka zastanowic sie co zrobic by wiecej nie szczepic !! Nalezy zglosic NOP a jesli potrzebujesz pomocy to skontaktowac sie z stow.STOP NOP ! Poza tymposzukalabym odtrutki np. Tuhttp://www.lorenc.krakow.pl/ byc moze jesli jest koniecznosc to homeopatia wlasnie poskutkuje przeciw temu swinstwu! Poza tym lub w pierwszej kolejnosci zadbalabym o zdrowe odzywianie dziecka. Jego jelita sa teraz w kiepskim stanie i poszukalabym dobrego lekarza medycyny chinskiej. Skoro wydalas tyle pieniedzy na coos co odbiera zdrowie dziecku to wierze ze zadbasz o diete zgodna z med.ch. wzmacniajac sledzione dziecka i pewnie nie tylko. Bylebys tez nie uwazala ze teraz nalezy wynagrodzic dziecku cierpienia i nie raczyla glutenem czy slodyczami albo wieprzowina. Kasze warzywa zupy i przyprawy na pierwszym miejscu!!! I zrozum ze po Nop- ie nie szczepimy wiecej bez wzgledu na to jak ochoczo chca robic to niektorzy lekarze! Moje dziecko nie jest szczepione dlatego ze czyjes inne bylo i zle na tym wyszlo! Malo jeszcze masz dowodow wokol by nie szczepic?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam zle sie wypowiedzialam, chcialam napisac ze byc moze homeopatia bedzie odtrutka, jednak nie ma tu gearancji, nalezy to skonsultowac! Zachecam do poczytania na forum biodlone.pl o nieszczepieniu, nieszczepienie nie boli!

      Usuń