wtorek, 18 lutego 2014

Test smoczków do ssania

Na rynku mamy całą masę smoczków do wyboru do koloru.
Generalnie ze względu na kształt mamy tylko 4 rodzaje smoczków. Poniżej przedstawiam komentarze przetestowanych przeze mnie smoczków.

1)      Symetryczne lub ortodontyczne
a)      Avent, cena ok. 17zł/szt, rozmiary: A (0-6), B (6-18), C (18+) wady: kształt, wypada z buzi, twardy silikon, dość drogi, szybko robi się matowy. Moim zdaniem przereklamowany. Wykonanie: silikon (trwałość ok. miesiąca). Jakość vs cena: 3/5
b)      Canpol, cena ok. 4zł/szt, rozmiary: 0-6, 6-18, 18+, zaleta: trwały nadruk, bardzo ładne kolory i pomysły na smoczek, futeralik do przechowywania smoczka, fluorescencyjna rączka, jakość wykonania.  Nie wypada z buzi, nie powoduje zaniku ssania piersi, produkt polski. Wykonanie: silikon (trwałość ok. 1,5m-ca). Jakość vs cena: 5/5 
c)       Mam, cena ok. 24zł/szt, rozmiary: 0-6, 6+, 16+, same zalety; jakość, wykonanie, rodzaj materiału, kolorystyka, opatentowany, kształt nie powodujący wady zgryzu. Wady: stosunkowo drogi jednak wart swojej ceny. Jakość vs cena: 5/5

2)      Dynamiczne (Lovi, Canpol)
a)      Lovi , cena ok. 16zł/ 2 szt, rozmiary: 0-3, 3-6, 6-18, zaleta: trwały nadruk, bardzo ładne kolory i pomysły na smoczek, futeralik do przechowywania smoczka, jakość wykonania.  Nie wypada z buzi, nie powoduje zaniku ssania piersi, produkt polski. Wykonanie: silikon (trwałość ok. 1,5m-ca). Córka nie rozstaje się z tym smoczkiem, nie wypluwa, nie marudzi, faktycznie działa uspakajająco. Jakość vs cena: 5/5 


3)      Anatomiczne
a) Tommie Timppe, cena ok. 16zł/2szt rozmiary: 0-3+, 3-9+, 9-18+, wady: tak jak w przypadku butelek tej firmy, nadruk szybko się ściera i nie wygląda estetycznie. Wykonanie: lateks. Trwałość ok. miesiąca. Jakość vs cena: 3/5
b) Nuk, cena ok.13-19zł/szt, uzależniona od rodzaju materiału z jakiego wykonany jest smoczek, kolorystyki, nadruku. rozmiary: 0 (0-2m-cy), 1 (2-6m-cy), 2 (6-18m-cy), 3 (18-36m-cy),  wykonanie: silikon (trwałość ok. miesiąca), lateks, kauczuk(wydajność ok. 2 tygodni, powstaje brzydki osad na smoczku, pęka, lateks lubi uczulać).  Jakość vs cena: 3/5
d)      Canpol, cena: ok. 3zł (kauczuk) i ok. 4,5zł (silikon) rozmiar: A (0-6), B (6-18), C (18+) wykonanie: lateks/kauczuk (trwałość ok. miesiąca) lub silikon(trwałość ok. 2 miesiąca). Duży plus: futeralik do smoczka, kolorowe wesołe i trwałe obrazki na smoczku, : rączka wykonana z fluorescencyjnego materiału, w nocy łatwo znaleźć smoczek, produkt polski. Jakość vs cena 5/5
e)      Rossman, cena ok. 16zł/2szt, gdybym miała wybierać pomiędzy Rossman a Nuk wybrałabym Rossman (ta sama jakość  tylko cena inna), wykonanie: kauczuk(wydajność ok. miesiąca, powstaje brzydki osad na smoczku).  Jakość vs cena: 3/5

4)      Okrągłe
a)      Canpol, cena: ok.4zł rozmiar: A (0-6), B (6-18), C (18+) wykonanie: silikon(trwałość ok. 2 miesięcy) Duży plus kolorowe wesołe obrazki, trwały, futeralik do przechowywania smoczka. Moja córka nie przepada za kształtem wypluwa, dlatego nie testowałam innych smoczków o tym kształcie. Inne mamy sobie chwalą ten kształt lecz wszystko zależy od dziecka. Jakość vs cena 5/5

Podsumowanie: Jeśli zależy nam na Jakości vs ceny wybierajmy smoczki firmy Canpol /Lovi lub smoczki z wyższej półki firmy MAM. Dla mojego dziecka najlepszym okazał się smoczek firmy MAM. Dziecko wprost nie potrafiło się z nim rozstać. Świetnie wykonany, guma silikonowa bardzo dobrze wyprofilowana, w dotyku aksamitna. Jako, że kiedyś jadąc do rodziny w odwiedziny, zapomnieliśmy wziąć z domu smoczek, musiałam szybko zakupić zastępczy, ponieważ MAM nie jest dostępny w każdej aptece. Profilowo bardzo podobny okazał się smoczek dynamiczny firmy Lovi. Teraz moja myszka używa tych dwóch na zmianę. Pozostałe smoczki przetestowałam ponieważ mała od samego początku miała problem z zasypianiem. Koleżanka zapytała mnie: "(...)a taki smoczek próbowałaś…? A taki….? Tak kupowałam, testowałam i wybrałam najlepsze.

Pozdrawiam

Mama Tester 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz