czwartek, 8 maja 2014

Test: dobry, bezpieczny, wygodny fotelik samochodowy dla niemowlaka do 500zł do 1000zł

Na początek zakupiłam zwykły niedrogi Baby Design dla dzieciaczków do 9kg.

Plusy: wygodny, lekki, dobrze się go czyści, można go używać (tak robiłam i się sprawdzał) jako bujak, do czasu kiedy kupiłam odpowiedni bujak. Był bezpieczny. Pasy można regulować, dobrze trzyma. Super. Dziecko przesypiało w nim całą drogę bez płaczu a robiliśmy sporo kilometrów.
Minusy: dziecko szybko wyrasta ;)

Moje dziecko w prawdzie ma tylko 6 miesięcy ale jest dużym dzieckiem (po rodzicach). Aktualnie nosi ubranka 74/80 i waży 9kg. Jest bardzo długa. Fotelik jest już na nią za mały. Dobrze przytrzymuje główkę, ramiona ale na nóżki już nie ma miejsca. Mała podczas jazdy pręży się nóżkami i odbija od fotela a w ten sposób przy nagłym zahamowaniu samochodem może dojść do nieszczęścia i połamania nóżek.

Jaki kupić następny fotelik. Mogę wydać fortunę byle moje dziecko było bezpieczne. Czasem jednak drogo nie znaczy jakościowo.
Przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=BFEtUxDu-bI


oglądnij filmik i zastanów się czy chcesz fotelik Fotelik Comfort Pro (Kiddy), który oceny zbiera dobre J lub Fotelik PALLAS 2 FIX CYBEX 2014 ISOFIX, który kosztuje powyżej 1000zł


Nie wiem znów mam mieszane uczucia: chce bezpieczny fotelik, szeroki by na kurtkę czy kombinezon było miejsce, lekki by wraz z dzieckiem przenieść, wpiąć i po kłopocie. By miał mocne pasy (ABS), regulowany podgłówek, ramiona by stabilnie w nim mogły osiąść (tzw SPS).  By najważniejsze, był bezpieczny.


Co brać pod uwagę: wymiary, ochronę na główkę, ochronę w ramionach. Lepiej kupić trzy różne foteliki niż jeden na kilka lat. Nie wiadomo jak nasze dziecko będzie rosło. Jakimi będziemy dysponowali samochodami. Czy fotelik ma mieć isofix ale tylko jeśli twój samochód posiada taką możliwość wpięcia. Przedziały cenowe: jaką kwotą dysponujemy. Wszystkie poniższe foteliki posiadają IsoFix.

Co możemy znaleźć do 200zł

Baby-coo Smart (opinia użytkowniczki) Bardzo słaba jakość wykonania miękki plastik, ale co tu wymagać od słabej chińszczyzny. Materiał się pruje, bardzo niestabilny w aucie, współczuję dzieciom w nim podróżującym, swój sprzedałam szybciutko za pół ceny.
Wierzyć, wierzę widziałam, sprawdzałam.

Zwiększmy zatem budżet do 500zł:

Fotelik ESPIRO Delta FX 9-18 kg
Jest to fotelik wysokiej klasy. Zabezpieczenia, kokon, wszystko jak być powinno. Dodatkowo fotelik wyposażony w nogę stabilizującą. Łatwość czyszczenia, wysoka jakość wykonania.  Nie mam się do czego doczepić.

Fotelik  I-MAX ISOFIX FISHER PRICE ADAC3 9-36kg
Dobre wymiary: 68 - 80 cm, szerokość zewn. siedziska: 43 cm,
Regulowany podgłówek, bardzo dobra jakość wykonania.
Wady: dla dziecka od roku. Nie ma zabezpieczeń w ramionach. Dziecko musi umieć stabilnie się utrzymywać. Dla mojej córki się nie sprawdzi.

Fotelik FERRARI GT COSMO SP ISOFIX 2014 9-36kg
Dla mnie bomba ale nie sądzę by większe dziecko mogło sobie na niego pozwolić.
Wymiary siedziska szerokość: 34cm, wysokość: 55cm. Nie ma regulowanego podgłówka. Za to jest mata, która dopasuje się do szerokości dziecka. Jakość wykonania bdb, dziecko zabezpieczone jak w kokonie.
  
powyżej 500 do 1000zł


Fotelik XPACE ISOFIX 9-18 CHICCO X-PACE
zdjęcie mówi samo za siebie. W prawdzie do 18kg ale tak jak mówiłam lepiej fotelik 1w1 niż 150w1 i do niczego.
Dziecko bezpiecznie osadzone, jak w kokonie, główka zabezpieczona, dobre pasy bezpieczeństwa, wymiary również. Wymiary dł/wys/szer: 62,5/57,5/45

Fotelik RECARO MONZA NOVA 2 SEATFIX
niemiecka jakość i precyzja (choć pewnie wykonany w Chinach)
Bardzo bezpieczny, dziecko osadzone jak w kokonie, bdb jakość wykonania. Dla dzieci powyżej 15kg
  
Fotelik MAXIMA SPS easyGo
bardzo podobny do Ferrari / patrz opis

Fotelik Maxi Cosi MiloFix 0-18kg 
bardzo dobry jakościowo fotelik. Wszystko jak być powinno. Nie mam do czego się doczepić.
Wymiary: 65/57/45. Lub można wybrać z tej samej firmy poniżej 500 zł ale bez IsoFix z samym SPS Maxi-Cosi Priori Enzo 9-18kg

Jak na razie nie wpadło mi nic lepszego w oko. Różnice, na niektórych modelach pomiędzy ceneo a allegro wynoszą powyżej 200zł.

EDIT 19/05/2014
Kupiliśmy dla dziecka CHICCO. Jeszcze nie prztestowaliśmy jak sprawuje się w trasie. Jest wygodne. Jest dodatkowa poduszeczka dla dziecka mniejszego, którą można wypiąć kiedy dziecko dorośnie. Będzie miało wiecej miejsca w foteliku. Fotelik można wpiąć tyłem do jazdy (dzieci 0-13kg) i przodem do jazdy (dzieci od 13-18kg). Dodatkowo można regulować wysokość siedziska i pochylenie siedziska. Bardzo ładny, zgrabny, wygodny i przede wszystkim bezpieczny fotelik. 

Testowaliśmy w trasie. Córka, ładnie przysypia, nie marudzi. Wygodne i bezpieczne. Jeszcze korzystamy z dodatkowej poduszki (ta czerwona na zdjęciu) by dziecko nie latało w foteliku.  łatwo się wpina do siedzenia. Jestem zadowolona z zakupu.



Pozdrawiam
Mama Tester





1 komentarz:

  1. No właśnie moja córka bardzo dobrze czuje się w Maximie SPS - ale zgodzę się, większe dziecko mogłoby mieć problemy. U nas natomiast dopasowanie jest akurat - córka jest jeszcze dość mała, ale jeśli dorośnie i będzie jej za ciasno to fotelik zmienimy trochę wcześniej.

    OdpowiedzUsuń