niedziela, 4 maja 2014

Ile razy należy kąpać noworodka, niemowlę, dziecko

Będąc w szpitalu pielęgniarki i lekarz prowadzący poinformowali mnie, że należy noworodka kąpać nie częściej niż 2 razy na tydzień. Owszem pachwiny, rączki, nóżki i pupę należy myć codziennie ale gazikiem/wacikiem z przegotowaną wodą. Pamiętam jak przyszłam na wizytę kontrolną i lekarka w przychodni nakrzyczała na mnie, że dziecko jest brudne (miało ulane mleko na wałeczku pod brodą, jadło tuż przed wizytą). Kazała mi myć je codziennie. Myłam ale pojawiło się: przesuszenie skóry, prosaki pod pachami, coś ala liszaje na bioderkach. 

Po pierwsze wyeliminowałam oliwkę a zaczęłam używać olejku ze słodkich migdałów. Wróciłam do zaleceń mądrych lekarzy ze szpitala. Mała nie ma żadnych przesuszeń, prosaków ani odparzeń. Uwaga: woda z kranu może wysuszać skórę noworodka dlatego właśnie nie kąpie się dziecka częściej. Detergenty zawarte w płynach do kąpieli mogą uczulać np. SLS, SLES, PEG, konserwanty.  

Zwróćcie uwagę na to, że wlewacie detergent do wanienki, myjecie w nim dziecko ale nie wypłukujecie już dziecka pod bieżącą wodą a jedynie wycieracie ręcznikiem. Te konserwanty zostają na skórze!

Mam dużą umywalkę spłukuję dziecko pod bieżącą wodą. Mała się za każdym razem śmieje, ponieważ próbuje łapać wodę z krany w łapki i jej to nie wychodzi.

Używajcie naprawdę sprawdzonych chusteczek dla niemowlaków, bo tam w składzie można znaleźć bardzo niebezpieczne rakotwórcze konserwanty. Sprawdzone chusteczki: Babydream z olejkami (inne z tej firmy zawierają PEG), Fritti z Biedronki, Tojours z Lidla, Huggis natural care.


Po 6-7 miesiącu dziecko myje się co drugi dzień. 

To nie jest mój wymysł a fakt potwierdzony przez lekarzy. Nawet dziś w audycji radiowej na antenie Radia Zet, lekarz pediatra, starała się namówić rodziców by nie krzywdzili swoich dzieci codziennymi kąpielami.

Pozdrawiam
Mama Tester

1 komentarz:

  1. O a ja kąpie mojich synków co.2 dzień i nie wiedziałam źe tak jest prawidłowo poprostu jest mi tak wygodnie.

    OdpowiedzUsuń