niedziela, 2 marca 2014

Test: chusty, nosidełka ergonomiczne. Ból kręgosłupa przy noszeniu niemowlęcia. Przygoda z zakupami w sklepie SMYK.

Niestety moje dziecko powoli zaczyna robić się ciężkie i duże. Dziecko coraz częściej domaga się ode mnie bym była blisko niego, tak więc musze (i chce) je nosić na rękach. Mimo swojego wieku (4 m-cy) córka ma już 69cm i 7740g. Nie mieści się do gondolki a nie opłaca mi się kupować nowego wózka na już. Dodatkowo samo noszenie dziecka po mieszkaniu  odbija się na moim kręgosłupie. Boli mnie kręgosłup i kolana, a i też ciężko mi się już chodzi. Wszystko przez lata zaniedbań, krzywego siedzenia i brak ruchu spowodowało taki a nie inny stan rzeczy. Postanowiłam prześledzić jakie mamy dostępne na rynku nosidełka, chusty etc., które pomogłyby mi wspomóc kręgosłup.

Z mojego doświadczenia znajome mamy używają/używały chust ale tylko do małych dzieci do max: 8kg. Później noszenie zaczynało się robić uciążliwe. Przy wadze mojego dziecka 7740g nie nacieszyłabym się chustą długo ale też nie próbowałam nosić w chuście, żeby była jasność. Oglądałam filmik jak zawiązuje się taką chustę i nie nadawałabym się do tej roboty bez wypowiedzenia kilku przekleństw.
Ceny chust wahają się od 59zł do kilku stówek. Po prześledzeniu opinii na forach najlepsze chusty to: Nati w cenie od 130zł.

Nosidełka zwykłe. Mam jedno J Śmiech na sali. Sprawdza się tylko dla dziecka małego do max 6kg. Dla mnie niewygodne, obciąża mi kręgosłup tak samo jakbym nosiła dziecko bez nosidełka. Dziecko nie ma zabezpieczonej szyjki. Nie jestem w stanie ustawić nosidełka na sobie by było w pozycji prostej, przesuwa się po biodrach, kręgosłup siada. Dziecko jest jakieś ściśnięte (i to bez grubszego ubrania). Stanowcze nie. Nikt mnie nie przekona do tego typu rozwiązań.

Przeczytałam sobie o innych rozwiązaniach do noszenia na stronie:
Dla mnie osobiście najlepszym rozwiązaniem okazuje się nosidełko ergonomiczne. Zaczęłam śledzić po portalach, jakie są ceny takich dziwadeł, do jakiej wagi dziecka można używać, jakie są opinie i wyszło, że najlepsza jakość do ceny i wagi mojego dziecka, to nosidełko ergonomiczne Eco design 2 firmy Womar (ulepszone pasy, do wagi dziecka od 5,5-18kg). Zaczęłam szukać sklepu. Okazało się, że firma Womar nie zajmuje się sprzedażą a na stronie firmowej wytypowała kilku dystrybutorów na allegro i sklep smyk. Dziś mój mąż udał się w poszukiwaniu takiego nosidełka do sklepów Smyk. Co się okazało. W sklepie smyk nosidełko jest ale tylko internetowym. Był w 4 galeriach (w różnych kierunkach miasta), towaru brak. Brak też perspektywy zamówienia z odbiorem w sklepie. Panie sprzedające nie wiedzą, w którym oddziale smyka są nosidełka. Nie mają podglądu w systemie. Dziwne ;) Mamy jeszcze nie wykorzystane 130zł na karcie podarunkowej. Szczerze nie mam jak jej wykorzystać bo nie mam jak się wybrać do sklepu z tak małym dzieckiem. Zresztą po co, skoro asortyment w sklepie ma się ni jak do sklepu internetowego. Karta jest ważna tylko przy zakupach w sklepie. Zatem ostrzegam przed dokonywaniem prezentów w postaci karty podarunkowej bo nie ma jak jej wykorzystać. Mąż wrócił po kilku godzinach bez nosidełka delikatnie mówiąc podirytowany. Stwierdziliśmy, że kupimy w sklepie internetowym Smyk. Tyle tylko, że w smyku są dwa dostępne kolory: różowy i brązowy(nie ładne) ale koszt nosidełka 199zł i koszty transportu wg warunków transportu umieszczonej na stronie sklepu zerowe. 

Na allegro ceny zaczynają się od 204zł, dostępne są wszystkie kolory. Niestety do zakupów na allegro  należy doliczyć koszty wysyłki w kwocie 16zł. Stwierdziłam, że jakem sknera kupię różowe nosidełko w Smyku. Sklep markowy i darmowa wysyłka. Zonk! Darmowa tylko przy odbiorze w empiku a przy wysyłce na wskazany adres 11,90zł. Stwierdziłam, że mam ich gdzieś. Od samego początku robią sobie jaja z klienta a ja nie mam już na nich czasu.
Zakupiłam na allegro w wybranym przeze mnie kolorze jak przyjdzie to przetestuje i opowiem jakie są moje wrażenia.

Poniżej przedstawiam recenzję:
http://testermam.blogspot.com/2014/03/test-womar-nosideko-eco-design-2-opinia.html

Pozdrawiam
Mama Tester

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz