czwartek, 20 marca 2014

Test: Mój ranking - lekki wózek spacerowy do 300zł

Kupiłam sobie wózek tani, używany, 3 w 1 bo nie wiedziałam czego potrzebuje. Po tygodniu udręki wiedziałam już, czym się kierować przy zakupie następnego wózka. Na forach dyskusyjnych nie wiele można się dowiedzieć o wózkach w określonej kategorii cenowej bo i ludzie, którzy zamieszczają zapytania pytają tylko o cenę. Ludzie, którzy odpowiadają, piszą tylko: a ja kupiłam taki, a ja kupiłam taki… a w negatywnych komentarzach piszą np. daszek nie chroni przed słońcem… Zrozumiałabym nie chroni przed deszczem ale przed słońcem? Niedobór witaminy D powoduje np. otyłość, więc ja nie zamierzam ukrywać dziecka przed słońcem. Jako, że gondolka nie jest mi już potrzebna a potrzebuje wózka spacerowego postanowiłam podzielić się z Wami swoją opinią.

Czym się kierować przy zakupie wózka:
a)      Budżetem
b)      Wagą wózka
c)      Na ile ma nam posłużyć
d)      Wymiarami wózka (dla szerszych czy węższych dzieci i do jakiej wagi dziecka)
e)   Kołami wózka: wielkość (im większe tym stabilniejszy wózek) i skrętność (nie chce wózka bez skrętnych kółek. Miałam już taki i broń mnie Panie przed następnym. Przy każdym skręcie trzeba podnosić wózek i się siłować. Stanowcze nie!)

Jeżeli wózek jest za lekki (ok. 5kg) nie poradzi sobie przy dłuższych wycieczkach. Byle kamień będzie powodował turbulencje podczas jazdy ale nie może być też za ciężki bo mój miał 16kg i mnie szlag trafiał jak miałam go wytargać na parter! Nie oszukujmy się, kiedy wychodzimy na spacer z dzieckiem, jesteśmy zdane na siebie i musimy sobie jakoś radzić. Spacer ma być dla nas przyjemnością i relaksem a nie udręką.

Już wiemy, że mamy przeznaczone na ten cel: 300zł, dla dziecka do 15kg, ma mieć amortyzatory na kołach ale nie musi, ma mieć skrętne koła, być zwinny, lekki do max  8kg, ma mieć blokadę na  kołach, lepiej żeby miał szersze siedzisko takie od 30cm, żeby dziecko nie było wbite do wózka a mogło wziąć oddech, bezawaryjny, łatwo skadalny. Jako, że zakładam zakup by używać wózka na ok. 2 lat to chciałabym żeby przez ten czas był bezawaryjny.  Pałąk czy będzie plastikowy czy miękki nie ma dla mnie znaczenia. Wolałabym by był miękki by dziecko mogło sobie wystawić na nim nogi.

Moje propozycje:
1.       Jeżeli chcemy wózek bardzo lekki, stabilny, wygodny, miejski, dla dziecka małego, w sensie nie tłuścioszka tak jak moja córka i sami mamy do 170cm wzrostu, na okres dwóch lat i nie będziemy z niego korzystać w zimie (obawiam się, że dziecko w kurtce i kocyku się już nie zmieści), z pojemnym koszem na zakupy i żeby dziecko jeszcze mogło sobie w nim przysnąć,  z osłonką na nogi, proponuję wózek: 
Britton Easy2 w cenie od 251zł (w Smyku) lub 273zł (Agito) – waga wózka: 7,1kg
http://lifestajlababy.blogspot.com/2013/08/wozek-britton-przetestowany.html

2.       Dla wysokich, naprawdę wygodny i bezpieczny wózek, głęboki z osłonką przeciwdeszczową ale bez osłonki na nogi, poręczny, można go złożyć 1 ręką, wózek ma wąskie siedzisko więc  szersze dziecko w kurtce odpada:
SAFETY 1ST TRENDIDEAL (24m-ce gwarancji!) od 273zł 
(np. w http://www.agdrtvpat.pl/?zobacz=18660)

3.       Caretero Spacer  od 299zł - lekki (7,1kg) , w zestawie osłonka na nóżki, uchwyt na kubek, folia przeciwdeszczowa, pojemny kosz na zakupy
https://www.youtube.com/watch?v=lVc1RPY-I5M

4.       Caretero Monaco od 237zł (w Mall.pl) głęboki, szersze siedzisko 34cm, duże zwinne koła 18cm, nie straszny krawężnik, amortyzatory i blokady na kołach. Osłonka na nóżki. Waga: 8kg
https://www.youtube.com/watch?v=0MQEMIm3WOs   



Można również przemyśleć zakup:

Guido 4Baby od 253zł (daadaa.pl) waga 7,9kg, w zestawie osłonka na nogi ale bez folii przeciwdeszczowej, zgrabny, wygodny, duże koła 17cm, szerokie siedzisko.

 Kiedy chcemy chronić przed słońcem: Milly Mally Venus od 250zł ale w zestawie nie dostaniemy osłonki na nogi i osłonki przeciwdeszczowej.  

Graco Mirage (251zł Allegro) lub Graco CitySport (269zł) zwinne, wygodne ale bez osłonek: na nogi i przeciwdeszczowej ale za to super głębokie ale nie szerokie i wygodne siedziska dla dziecka. Waga: 6-7kg

Wszystkie te wózki są jednak na małe wielkościowo dzieci. Jesli masz większe dziecko jak ja polecam rakietę: S-Lander Sojak ale za 420zł i wagą 11kg. Dostępne na stronie producenta. Zapraszam do wspisu wózki spacerowe do 500zł.
http://testermam.blogspot.com/2014/03/wozek-spacerowy-do-500z.html

Mam nadzieje, że pomogłam.

Pozdrawiam
Mama Tester

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz