czwartek, 10 kwietnia 2014

Obiad dla niemowlaka kupny czy domowy porównanie kosztów

Nie oszukujmy się unijna dyrektywa mocno daje w tyłek producentom żywności dla dzieci. Produkty nie mogą zawierać pestycydów, muszą być Eko, nie mogą zawierać konserwantów, glutenu (do pewnego wieku), wzmacniaczy smaku, etc. 

Dlatego jakiej firmy nie wybierzesz, każda i tak musi wyprodukować bezpieczny dla dziecka produkt.

Z czystej ciekawości, ponieważ w dniu dzisiejszym karmiłam moją małą obiadkiem z jagnięciną, porównałam ile wyniósł by mnie obiadek domowej roboty w zestawieniu z kupnym produktem.

Mój obiadek Bobovita (warzywa z jagnięciną i kaszą jaglaną) kosztował mnie 3,89zł (Tesco). Gdybym chciała sama sporządzić obiadek i nie wliczałabym kosztów swojej pracy, obiadek kosztowałby mnie ok. 0,92gr. 


Zupa jarzynowa za 2,90zł, gdybyśmy sporządzili ją w domu kosztowałaby nas 0,34zł

Proszę pamiętać, że: nie wliczałam kosztów opakowania, pójścia do sklepu, stania w kolejkach, marży, i innych kosztów dodatkowych. Ceny pochodzą ze sklepu Tesco.

Czy się opłaca? W skali miesiąca zrobi się kwota ale i tak nie dostaniemy takich produktów (nieskażonych) jakie musi zakupić producent do wyprodukowania obiadków, zupek, etc.

Na szczęście po roku już nie będziemy ponosić takich kosztów. Będziemy mogły same przygotowywać posiłki. Nie ma lekko.

Jestem zwolenniczką gotowych zupek, deserków, obiadków ale np. pierwszej łyżeczki marchewki, soku z marchewki, kalafiora, groszku nie kupię. To akurat opłaca się bardziej przygotować w domu.

P.S. mogę zrobić inne zestawienia w razie potrzeb :)

Pod tym linkiem są proste przepisy na domowy posiłek dla niemowlaka:
http://testermam.blogspot.com/2014/03/proste-przepisy-na-posiki-dla.html 

Edit 8/05/2014
W Rossmanie można nabyć całkiem fajne obiadki i soki BabyDream (bezpieczny skład, duże słoiczki)
Deserki 190g - 2,99zł /Bobovita w tej samej cenie ale za 125g
Obiadki w prawdzie nie cielęcinką czy królikiem tak jak to proponuje Bobovita a z tańszym kurczakiem lub indykiem) w cenie 3,79zł/190ml
Sok Bobofrut 170ml 3,49zł/ w Lewiatanie 4,19zł

U nas nastał kryzys w jedzeniu obiadków i zupek, na szczęście w jedzeniu łyżką. Teraz mała zajada ale z butelki, ze smoczkiem z dużym otworkiem (Canpol 6+, 2,99zł/2szt - z Auchan)

Edit 30/05/2014
Niestety musimy ciąć koszty. Zasiłek macierzyński zmalał ze 100% do 60% i z kasą zrobiło się krucho.
Musiałam przejść na obiadki domowej roboty. Deserki jeszcze kupuję.

Edit 09/06/2014
Uwaga na deserki z Lidla marki Dizzy. Owszem kosztują 1,99/190ml ale w składzie cukier i dwa konserwanty.

 Pozdrawiam,
Mama Tester

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz